SEO pyramída: 3 princípy optimalizácie

SEO stojí a padá na troch hlavných princípoch. Mal by ich poznať každý, kto sa podieľa na internetovom projekte. Vyhne sa kope zbytočných SEO aktivít a zároveň zo svojej pozície dokáže SEO podporiť aj bez toho, aby mu to zabralo kvantum času navyše.

SEO pyramida - princípy: technický stav, obsah, propagácia

Zobraziť CZ verziu SEO pyramídy.

Technický stav a prístupnosť

Vyhľadávač potrebuje web stránku najskôr nájsť a správne spracovať jej obsah. Rozpoznať nadpisy, texty, zistiť čo sa nachádza na obrázkoch. Ak mu technické problémy podlomia nohy, konkurenciu ťažšie dobehne.

Obsah

Vyhľadávač odpovedá na dotazy svojich návštevníkov. Čím viac otázok zodpoviete, tým častejšie budú vaše stránky zaradené medzi výsledky vyhľadávania. Aby vyhľadávač lepšie porozumel obsahu, mal by byť správne štruktúrovaný.

Propagácia

Vyhľadávač zobrazí na 1. pozícii stránku, o ktorej si myslí, že je tou najlepšou zo všetkých. Rozhoduje sa hlavne podľa toho, ktorá stránka je na internete najpopulárnejšia. Tj. čím viac a čím vplyvnejšie weby na stránku odkazujú, tým lepšie.

Ak sú toto hlavné zložky SEO, kto potom:

  • Vytvára funkčný a bezbariérový web?
  • Píše články či produktové popisky, rieši informačnú architektúru?
  • Má na starosti propagáciu?

Jeden človek asi nie. Čo myslíte, prečo v SEO dosiahli úspech Martinus alebo Alza? Nestojí za ním SEO špecialista. Ale dobre fungujúci tím. Treba si uvedomiť, že väčšina členov tímu ovplyvňuje SEO. Vrátane teba. A každý by mal vedieť, akú rolu v celej mozaike zohráva.

7 rokov skúseností do vášho e-mailu

Viem, čo obnáša SEO pre e-shop, aj spravodajstvo s miliónovou návštevnosťou. Prihláste sa do newslettra v angličtine, kde posielam články, ktoré publikujeme s tímom na blogu SEO nástroja Spotibo.

Posielam stručné informácie o nových článkoch a novinkách. Žiadny spam. Odber môžete kedykoľvek zrušiť.

Napísať nový komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.