O návštevnosti z Google sa už nedozvieme všetko

Google predvčerom (18.10.2011) oznámil, že zabezpečené (SSL) vyhľadávanie (https://www.google.com) bude štandardné pre všetkých užívateľov, prihlásených do Google účtu.

Čo to znamená pre meranie návštevnosti z vyhľadávania

U vyhľadávania prostredníctvom SSL, nebudú mať meracie nástroje (vrátane Google Analytics) informácie o znení vyhľadávacích dotazov. Neuvidíme tak, prostredníctvom akých kľúčových slov prišli návštevníci na web. Všetky kľúčové slová budú označené ako „(not provided)“. Avšak to sa týka len neplatených výsledkov vyhľadávania. Tvar kľúčových fráz z platených výsledkov bude aj naďalej dostupný.

Netreba „hádzať flintu do žita“

Podľa Matta Cuttsa by takých vyhľadávaní nemalo byť nad 10%. Predpokladám, že na Slovensku a v Česku to bude ešte menej. Taktiež budú naďalej k dispozícii dáta o vyhľadávacích dotazoch z Webmaster Tools. Tie evidujú top 1000 vyhľadávacích dotazov za deň.

Čo to znamená pre SEO

Hold, horšie sa budú vyhodnocovať výsledky. Najviac ma mrzí, že nebudú k dispozícii všetky unikátne dotazy a horšie sa bude optimalizovať na long tail frázy. Dáta z Webmaster Tools tak naberú na dôležitosti (aspoň, že sa už dajú zintegrovať s Google Analytics). Najviac sa to dotkne vysoko  navštevovaných webov, u ktorých je denný počet unikátnych fráz veľmi vysoký.

Kedy to pôjde do ostrej prevádzky

Už sa to tak niektorým užívateľom deje. Postupne by sa to malo v priebehu niekoľkých týždňov aktivovať všetkým. Na blogu sa mi už ukázali 2 také exempláre:

not-provided

Prečo k tomu Google vôbec pristúpil

Žeby mu išlo výhradne o bezpečnosť personalizovaného vyhľadávania? To asi nie… tak prečo to urobil?

7 rokov skúseností do vášho e-mailu

Viem, čo obnáša SEO pre e-shop, aj spravodajstvo s miliónovou návštevnosťou. Prihláste sa do newslettra v angličtine, kde posielam články, ktoré publikujeme s tímom na blogu SEO nástroja Spotibo.

Posielam stručné informácie o nových článkoch a novinkách. Žiadny spam. Odber môžete kedykoľvek zrušiť.

4 komentáre

  1. Jak psal někdo na jejich blogu, kde je tlačítko -1?

    Podle mne to rozhodně nebude 10 %, vždyť z Google účtu se v podstatě neodhlašujete a Google účet má velká část populace (aby se dostala ke službám Googlu).

    Vliv na SEO bude rozhodně dosti velký. Ani si nedokáži představit, jak budeme vyhodnocovat ROI. Uvidíme, zda Coremetrics nebo Omniture zvládnou SSL. Jinak vážně nevím.

    Odpovedať
  2. No som veľmi zvedavý, ako konkrétne to bude riešené. Ak prihlasený užívateľ nebude môcť vyhľadávať prostredníctvom http protokolu, resp. vždy bude presmerovaný na https, je to úplne naprd. Ak sa podarí rozšíriť G+ medzi masy, časom bude takých návštev oveľa, oveľa viac :/.

    Odpovedať
  3. … pripadá to ako monopol na skývanie doteraz dostupných info … a súhlasím, že rozmachom G+ to v tomto smere bude asi stále horšie a horšie … ktovie čo si ešte pripravia na nás..

    Odpovedať
  4. hlásim z priemeru na viacerých doména okolo 25% „not provided“ keywords.. na mnohých sa mi to už dokonca blíži k 40%.. je šanca, že nejaký iný štatistický nástroj to bude vedieť merať aj pri vyhľadávaní v google cez https?..

    Odpovedať

Napísať odpoveď pre Martina Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.