Nie je SEO ako “SEO”

V posledných dňoch (júl 2010) bol okolo SEO riadny humbuk. Na zdrojáku a vlastnom blogu napísal Miloslav „Plaváček“ Lešetický 2 kontroverznejšie články,počuť sa nechal aj Marek Prokop. Tieto príspevky rozprúdili prudkú debatu  o prazákladnej existencii a význame SEO.

V tomto „mišungu“ som pochytil názory na to, čo je SEO, čo nie je SEO, čo k nemu patrí a nakoniec konštatovania, že žiadne SEO neexistuje.

Ani sa takej rôznorodosti tvrdení nedivím, keďže väčšina ľudí nevie, čo SEO skutočne obnáša a jeho význam si každý vysvetľuje tak, ako sa mu zachce. Tak čo teda znamená tá magická skratka?

Klient si SEO predstavuje asi nasledovne:

Ak mám záujem o SEO služby, tak tým chcem povedať, aby mi chodilo z neplatených výsledkov vyhľadávania čo najviac relevantných návštev. A popravde je mi úplne jedno, či tie návštevy získam vďaka „kúzlam“ alebo iným metódam. Ide mi o to, že financie, ktoré do SEO sypem, chcem naspäť aj s úrokmi. Čím väčšími, tým lepšie.

Z môjho pohľadu považujem SEO za proces, pri ktorom sa (v očiach vyhľadávačov) zvyšuje popularita web stránky takým spôsobom, aby sa prostredníctvom neplatených výsledkov vyhľadávania zvýšil počet relevantných návštevníkov.

Poradie v SERP-e závisí od popularity stránky v očiach vyhľadávača, nie človeka. Bohužiaľ je to tak a pokiaľ nebude existovať dokonalý vyhľadávač, tak to tak aj zostane. Akýkoľvek spôsob, ktorý zvýši popularitu stránky, patrí k optimalizácii pre vyhľadávače.

Pôsobivé texty, dobré nápady, no žiaľbohu aj spôsoby, ktoré zvyšujú popularitu umelo, len v očiach vyhľadávačov. Avšak faktom vo väčšine prípadov zostáva: Čo je dobré pre návštevníka, to je dobré aj pre vyhľadávač.

Najpopulárnejší (prvý) výsledok vo vyhľadávaní je ten s najväčšou silou. Každá stránka môže formou spätného odkazu hlasovať za inú stránku a tým ju posíli o určitú hodnotu. Je to skvelý „demokratický“ systém, najväčšiu silu získa skutočne najlepšia stránka.

Bohužiaľ, to platí len v onom, dokonalom svete teórie. V skutočnosti sa dejú veci ako v normálnom „ľudskom“ svete: Hlasy sa nakupujú, kšeftuje sa s nimi, získavajú sa rôznymi zakázanými technikami, či prapodivnými spôsobmi, ktoré sú často takpovediac na hrane.
ilustracia-co-je-a-co-nie-je-seo

Je na každom webe, či si vyberie cestu získavania hlasov prostredníctvom svojej propagácie, zvyšovaním svojej skutočnej popularity, alebo bude okašlávať systém a získavať hlasy umelo.

 

7 rokov skúseností do vášho e-mailu

Viem, čo obnáša SEO pre e-shop, aj spravodajstvo s miliónovou návštevnosťou. Prihláste sa do newslettra v angličtine, kde posielam články, ktoré publikujeme s tímom na blogu SEO nástroja Spotibo.

Posielam stručné informácie o nových článkoch a novinkách. Žiadny spam. Odber môžete kedykoľvek zrušiť.

2 Komentáre

  1. Tato debata je uz dost filizoficka a kazdy si pridal svoj kus filozofie. Moj nazor je skor taky, ze nejde ani o popularitu ako o celkovu doveryhodnost a hlavne relevantnost. To co google vyhodnoti za najpravdepoddobnejsi vysledok to je prve. Weby ktorym google veri, su na vela fraz dobre umiestnene, ale casto ich predbehnu weby s cielenym obsahom. Aj to sa da este rozdelit na to, ci ide o konkurencnu frazu alebo je to velmi vseobecny dopyt – longtail.
    Ja by som seo definoval velmi jednoducho: SEO je zvysenie navstevnosti stranky a to navstevnikmi z vyhladavacov. Samozrejme z organickeho vyhladavania nie PPC. To ci sa to uz dosiahne trikmi, plosnym zvysenim navstevnosti cez zlepsenie odkazoveho profilu alebo na hladane frazy je uz nepodstatne. SEO je prave o tom, vediet ako na to. Plavacek tam plakal nad registratormi a patickarmi, Prokop zase spominal klise o “co je vhodne pre ludi, to je vhodne pre vyhladavace a preto treba robit weby pre ludi”, kazdy z nich ma z mojho pohladu pravdu, ale len z casti.

    Odpovedať
  2. Je třeba také zmínit to, že vyhledavače mění algoritmus pro vyhodnocování webů v závislosti na rozšířenosti technik, které se osvědčily jako účinné a “SEO konzultanti” je začali zneužívat. Proto s Plaváčkem z velké části souhlasím. SEO je jedna věc, ale udělat kvalitní web pro lidi, který bude mít popularitu hlavně u lidí je klíč k úspěchu.
    SEO je jen jedna část online marketingu.

    Odpovedať

Napísať nový komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.