Jednoduchý trik, ako získať viac kľúčových slov z Googlu

Naviac informácií o (neplatených) kľúčových slovách, nájdete v Google Webmaster Tools (ďalej GWT). Dozviete sa tam maximálne o 2000[1] frázach denne. Problém je v tom, že ani zďaleka sa neukladajú všetky a limit je často nízky.

search-queries

Ako navýšiť počet fráz

Fígeľ v tom, že jeden web môže mať v GWT viac účtov. Môžete vytvoriť zvlášť účet pre akúkoľvek subdoménu (subdomena.domena.sk) alebo zložku (domena.sk/zlozka/). Napríklad na Mall.sk sa Smart TV zobrazujú v zložke https://www.mall.sk/smart-tv/:

Takže vytvorením účtu pre https://www.mall.sk/smart-tv/, získa Mall limit ďalších 2000 fráz, ktoré sa týkajú len Smart TV. Okrem vyššieho počtu kľúčových slov, získajú aj dáta o viacerých stránkach, ktoré sa vo vyhľadávaní Googlu zobrazili.

Čo to reálne prinesie

Týmto spôsobom sa mi na jednom webe podarilo získať kľúčové slová pre 5-krát vyšší počet stránok (z cca 3500 na 20 000). Počet kľúčových slov stúpol na 3-násobok (z cca 30 000 na 95000). Na čím viac účtov budete web segmentovať, tým viac dát vydolujete.

S počtom účtov to nepreháňajte

Teoreticky sa dá vytvoriť účet pre každú stránku na webe. Teda ak máte URL formou zložiek. Súbory v URL (.html,...) ani parametre (?par=hodnota) sa nedajú pridávať. Avšak treba zvážiť, či sa vám oplatí stráviť čas vŕtaním sa v desiatkach účtov.

Účtov nemôžete vytvoriť nekonečno. Ich limit je myslím 500 alebo 1000 (ak poznáte presný počet, doplňte ho do komentárov, prosím).

Ja obvykle vytváram len niekoľko účtov, aby pokryli hlavné typové stránky. Napr. vytvorím účet pre blog, kategórie a produkty.

A čo ak nemáme vhodnú štruktúru URL?

Tak máte smolu. Bohužiaľ. Jediný spôsob ako to obísť, je zmeniť štruktúru URL. Ale to môže narobiť veľké problémy, len kvôli nastaveniu GWT to nerobte. Keď pripravujete nový web, pri voľbe štruktúry URL zvážte aj túto skutočnosť.

Ďalšie benefity

Vďaka segmentácii do viacerých účtov získate viac dát napríklad aj z prehľadu "content keywords". Taktiež budete poznať konkrétnejší stav o počte zaindexovaných stránok.

S Webmaster Tools môžete zistiť o zaindexovaných stránkach ešte oveľa viac informácií. Vrátane toho, aké typy stránok majú s indexáciou problém.

Zdroje:

1.): https://support.google.com/webmasters/answer/35252?hl=en

5 rokov skúseností do vášho e-mailu

Viem, čo obnáša SEO pre e-shop, aj spravodajstvo s miliónovou návštevnosťou. Vymýšľam nové postupy, zisťujem, čo v SEO reálne funguje a čo je strata času. Prihláste sa k odberu a neunikne vám žiadny tip, ako vyťažiť zo SEO maximum.

Posielam stručné informácie o nových článkoch a novinkách. Žiadny spam. Odber môžete kedykoľvek zrušiť.

Napísať nový komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

SEOzin na Facebooku