Po prepísaní článku môže ísť návštevnosť hore, zostať podobná ako doteraz alebo sa znížiť. Závisí to najmä od toho, ako veľmi sa obmenia kľúčové slová.
Ak čaká takáto úloha mňa a potrebujem, aby návštevnosť rástla, riadim sa týmito krokmi:
- Úplne nezahodím celý článok, ale vylepším ho. Resp. bude prepracovanejší, dlhší, rieši viac problémov a viac do hĺbky. Ak treba rozsah informácií osekať, treba počítať s poklesom (ale nemusí prísť, závisí či sa odstránia hľadané slová).
- V Google Search Console si otvorím „Search Results“ report, kde si vložím URL článku, ktorý chcem upraviť. Zobrazia sa tam kľúčové slová, na ktoré sa článok umiestňuje. Na tieto kľúčové slová by mal byť optimalizovaný aj nový článok. A úplne najlepšie je mať pripravenú aj analýzu kľúčových slov.
Túto odpoveď som pôvodne publikoval v diskusii na https://www.facebook.com/groups/marketeri/permalink/2429602357083132/ .