Hľadáme SEO konzultanta a Linkbuildera

Momentálne hľadám SEO špecialistu pre SEO nástroj Spotibo

Momentálne už v H1.cz nepracujem. Pôsobím ako freelance SEO konzultant. Uvedené pozície už nie sú aktuálne. Voľné pozície v H1.cz nájdete na Zanechstopu.cz.

Pozor pozor, všetkým súčasným i budúcim optimalizátorom poslušne hlásim: Do SEO oddelenia v H1.cz (Praha) hľadáme nové posily. Netušil som, že na túto tému sa dokážem natoľko rozpísať, tak radšej začnem prehľadom:

Linkbuilder – miesto pre Čecha aj Slováka

Náplň práce

Linkbuilder má obvykle na starosti určitý počet klientov, ktorým pomáha zviditeľniť sa prostredníctvom spätných odkazov. Po oboznámení s biznisom klienta, je veľmi dôležité poznať internetové prostredie jeho oboru. Tj. vyhľadáva weby kde sa vyskytuje cieľová skupina, získava informácie o vplyvných osobách (tzv. influenceroch) a pod.

Následne spolu so SEO konzultantom pripraví stratégiu linkbuildingu, resp. vyberie z akých typov webov bude získavať odkazy a hlavne vymyslí spôsoby, ako ich získať. Potom realizuje plán linkbuildingu, čo zahŕňa spoluprácu a neustálu komunikáciu s blogermi, novinármi a podobne. Taktiež úzko spolupracuje s konzultantmi a špecialistami na obsah. Počas realizácie by mal mať nápady ako z LB aktivít vyťažiť maximum a mal by priebežne prichádzať s novými ideami pre získavanie odkazov.

Spočiatku je veľký dôraz kladený na dostatočné vyškolenie. Každý má taktiež počas prvých mesiacov k dispozícii mentora, takže sa netreba báť, že nováčikovi hodíme pod nos tonu úloh a povieme: „To nejak zvládneš“. No treba počítať s tým, že spočiatku to bude makačka. Všetko závisí od nadobudnutých znalostí a snahe učiť sa.

Požiadavky

Je nutné mať aktívny záujem o tento typ práce. Ak máš pocit, že by ťa to nebavilo, nestojí to za to. Z náplne práce vyplývajú aj tieto požiadavky:

  • Aspoň základný prehľad v SEO a linkbuildingu.
  • Kreativita – nápady sú jedným z tromfov kvalitného linkbuildera.
  • Komunikatívnosť – Na kvalite komunikácie často závisí, či odkaz získame alebo nie.
  • Znalosť prostredia českého alebo slovenského internetu.
  • Skúsenosti s vytváraním spätných odkazov, SEO a ďalšími marketingovými aktivitami sú výhodou – nie podmienkou.
  • Pozícia je vhodná aj pre študentov, ktorí môžu pracovať aspoň polovicu mesiaca, tj. cca 80 hodín mesačne.

Ďalšie podrobnosti o pozícii, vrátane prihlasovacieho formulára:http://www.zanechstopu.cz/volne-pozice/article/spravce-zpetnych-odkazu-linkbuilder-6.

SEO konzultant

Náplň práce

Konzultant je zodpovedný za vývoj SEO u pridelených klientov. Pre nich v spolupráci s linkbuilderom a obsahovým špecialistom pripravuje stratégie v oblasti linkbuildingu, obsahu, či rieši technické nedostatky webu.

Aby bol potenciál SEO využitý naplno, neminie konzultanta koordinácia SEO aktivít, častá komunikácia s klientom (a jeho dodávateľmi), či spolupráca s ďalšími členmi tímu naprieč oddeleniami (napr. s PPC).

Okrem dlhodobých klientov konzultant pracuje aj na „jednorázovkách“, ako napr. analýza kľúčových slov či SEO analýza. Ak to bude potrebné, spočiatku bude veľký dôraz kladený na dostatočné vyškolenie (viď sekciu tréningový plán).

Požiadavky

  • Pojmy ako on-page, crawler, linkbaiting nemôžu byť cudzie.
  • Prax v oblasti internetového marketingu je podmienkou.
  • Základný prehľad v ďalších odvetviach internetového marketingu.
    • K čomu sú dobré sociálne siete, e-mail marketing, PPC,... a hlavne ako ich využiť v SEO.
  • Kreativita.
  • Zodpovednosť.
  • Učenlivosť.

Ďalšie podrobnosti o pozícii, vrátane prihlasovacieho formulára:http://www.zanechstopu.cz/volne-pozice/article/seo-konzultant-ka-114. Inak, do SEO oddelenia hľadáme aj Slováčisko na post Copywritera.

Práca v SEO oddelení H1.cz

Ľudia

Ak by mal každý povedať tri hlavné dôvody prečo tu pracuje, u väčšiny by zrejme zaznelo: „Tím“. Ten je skvelý a myslím si, že len málo kde je taká atmosféra.

seo-timNáš SEO tím (resp. jeho väčšia časť)

Ľudia sú pohodoví aj naprieč ďalšími oddeleniami. Pracujem tu cca 2 roky a počet skysnutých výrazov tváre by som zrejme zrátal na prstoch jednej ruky. Jediná škoda je, že fluktuácia zamestnancov je celkom vysoká.

h1.cz-timCelá Há Jednička

Klienti

V portfóliu klientov sa nachádza množstvo známych firiem, ktoré patria k špičke vo svojom obore a je veľmi dobrou skúsenosťou pre ne pracovať. No zaujímavá je aj práca pre menšie spoločnosti, keď musíte hľadať štrbiny medzi konkurentmi, ktorí majú zabehnuté miesto na internete. Je to skvelý pocit, keď sa klientovi darí, rozrastá sa a vy ste toho súčasťou.

Zameranie klientov je veľmi rozsiahle, spadajú tam napr. odvetvia:

  • Poisťovníctvo, bankovníctvo a pôžičky
  • Móda a kozmetika
  • Bývanie, záhrada a stavebníctvo
  • Knihy
  • Zdravotníctvo
  • Šport a turistika

Takže zrejme každý si nájde obory, ktoré mu budú vyhovovať.

Vzdelávanie

Komplexný tréningový plán

Nový zamestnanec dostane priestor doplniť si znalosti v oblastiach, v ktorých sa necíti úplne doma. Napr. pre konzultanta máme pripravených viac ako 15 tréningových blokov. V začiatkoch je k dispozícii aj mentor, ktorý pomáha zorientovať sa v tom, ako to u nás funguje.

Rozvoj v príbuzných odvetviach internetového marketingu

Fajn je, že ak sa chcete niečo dozvedieť z iných oborov (PPC, webová analytika,..), tak nemusíte tráviť kopec času lúskaním kníh či diskusných fór. Stačí sa spýtať jedného z odborníkov vo vedľajšom kancli.

Každý druhý piatok sa u nás konajú tzv. prednášky „AHA“, ktoré majú širší záber. Napr. sa rozoberalo pokročilé používanie Excelu či nedávno rozprával Petr Mára o GTD.

Občas sa taktiež stretneme s niektorým oddelením a formou diskusie si navzájom vymieňame skúsenosti. Alebo si niekto pripraví prednášku, kde rozoberie zaujímavosti z oboru, ktoré by sme mohli využiť aj v SEO.

Školenia

Každý má možnosť zúčastniť sa zadarmo školení, ktoré H1.cz poriada. To značne pomôže rozšíriť prehľad o ďalších odvetviach internetového marketingu a komplexnejšie nazerať na jednotlivé projekty.

K dispozícii sú aj externé školenia – či už oborové alebo na soft skills. Ja som sa bol tento rok pozrieť napr. na veľmi dobré školenie „Příběhy, které prodávají“ od Romana Hřebeckého. Zo Soft Skills mám za sebou niekoľko školení z oblasti komunikácie a prezentácie.

Konferencie

Na mnohé konferencie zaistí firma vstup zadarmo alebo so zľavou. Možno práve z konferencií niektoré Há jedničky poznáte, keďže niekto z nás sa objaví takmer všade.

Neklientske aktivity

Okrem práce pre klientov, je nejaký čas možné venovať aj neklientským aktivitám - písaniu článkov na blog, mentoringu, prípadne školeniam a podobne. Napr. ja sa rád venujem rozširovaniu know-how, testovaniu rôznych SEO serepetičiek a občas mám Webinár analýzy kľúčových slov.

Práca v agentúre

Práca v agentúrnom prostredí prináša množstvo výhod, ale i nevýhod a nie každému tento spôsob práce vyhovuje.

Mnoho klientov

Za značnú výhodu považujem rozmanitosť práce, keďže máte na starosti viacero oborov a typov webov (e-shopy, firemné prezentácie,...). Na druhú stranu nie je priestor na dokonalé spoznanie oboru klienta. To má za následok nutnosť neustálej kooperácie s klientom, čo je nezriedka veľmi ťažký oriešok.

Taktiež sa opakovane stretávam s niektorými základnými nedostatkami. A keď riešim piaty krát to isté, nie je to zrovna veľká zábava.

Dôraz na maximálnu efektivitu

Čas, ktorý je možné venovať jednotlivým projektom, je do značnej miery obmedzený. Nie je priestor na „hranie sa s maličkosťami“ a len výnimočne sa stáva, že projekt je dovedený takmer do dokonalosti.

Úzka špecializácia

Veľká časť firiem hľadá SEO konzultanta, PPC špecialistu a občas aj Social media špecialistu v jednej osobe. Nedokážem si predstaviť robiť v toľkých odvetviach naraz, keďže sa vyvíjajú tak rýchlo, že byť odborníkom na všetko je nadľudská úloha. Dostatočne nestíham pokrývať ani znalosti v SEO tak, ako by som si predstavoval.

U nás je aj SEO rozdelené na ešte užšie špecializácie – na Conzulting, Linkbuilding a Copywriting. Ako konzultant mám občas obrovskú chuť poriadne si „zalinkbuildingovať“, ale na druhú stranu mám teraz aspoň väčší priestor na iné aktivity. A hrátky v linkbuildingu sa dajú čiastočne vykompenzovať napr. "řáděním" na vlastnom blogu :-).

Vďaka tomu, že každý sa tu špecializuje na dačo trošku iné, dokážeme udržiavať firemné know-how na veľmi vysokej úrovni. To je jedna z vecí, ktorú si v prípade freelancingu dokážem predstaviť len ťažko.

Kde pracujeme

Sídlime na Prahe 7, v Holešoviciach. Hneď vedľa je Mall a asi o pol kilometra ďalej sídli Alza. V okolí je kopec stravovacích zariadení, od fastfoodu, až po čínu a tradičné reštaurácie. V noci je to horšie, po polnoci sa takmer všetky podniky zatvárajú.

SEO sa nachádza v open space kancelárii, ktorú zdieľame aj s niektorými ďalšími oddeleniami. Súčasťou je aj relax zóna, v ktorej sa nachádzajú sedačky na oddych a futbálek či ping-pong na uvoľnenie.

Na open space je fajn to, že sme všetci pokope a väčšina vecí sa dá vyriešiť osobne. Mne tento spôsob práce vyhovuje. Teda aspoň väčšinou. Ak potrebujem telefonovať alebo vyriešiť veci, na ktoré potrebujem absolútny kľud, je celkom problém nájsť si tiché miesto. No v prípade potreby je možné pracovať aj z domu.

Firemné párty, oddych

Kto má rád spoločenský život, ten si príde na svoje. Každý piatok popoludní sa koná firemné posedenie „Closed Friday“... teda ako posedenie to začína, ale nie vždy to tak končí. V chladnom období sa zdržujeme vo vnútri, v lete sme často na terase pri grile.

Každoročne nás neminie ani vianočná párty. No, vlastne dve párty... jedna celo firemná a jedna v rámci SEO oddelenia. Okrem toho občas utužujeme tímového ducha aj na niekoľkodňových „SEO offsite“ akciách.

Plat

Myslím, že je to taký stred medzi agentúrami. Ak by ste pracovali ako in-house SEO konzultant/linkbuilder, pravdepodobne by ste si prilepšili viac. Výška platu pochopiteľne závisí aj od kvality odvedenej práce. Napríklad v prípade (väčšiny?) konzultantov závisí nemalá časť mzdy na dosiahnutých výsledkoch.

Toľko k našej práci... Každopádne, ak chceš pracovať na serióznom SEO, u nás rozhodne priestor dostaneš. Tak to skús a príď na kus reči s Lindou, Pavlom,Hankou, Eliškou, Josefom, Davidom a mnohými ďalšími.

7 rokov skúseností do vášho e-mailu

Viem, čo obnáša SEO pre e-shop, aj spravodajstvo s miliónovou návštevnosťou. Prihláste sa do newslettra v angličtine, kde posielam články, ktoré publikujeme s tímom na blogu SEO nástroja Spotibo.

Posielam stručné informácie o nových článkoch a novinkách. Žiadny spam. Odber môžete kedykoľvek zrušiť.

9 Komentáre

  1. A pracovní doba je jaká? Od rána do večera? 😀

    Odpovedať
  2. Štandardne 8 hodín práce denne. Pracovná doba je flexibilná, ak niekto príde o desiatej, moc skoro sa domov zrejme nedostane :).

    Odpovedať
    • Děkuji za odpověď. Jsou vyžadované nějaké přesčasy atd.?

      Odpovedať
      • Občas nastane situácia, kedy sa nakopí veľa práce a ak sa má všetko stihnúť včas, treba zostať v práci dlhšie. No u mňa taká situácia nastáva hlavne vtedy, keď si zle zorganizujem/naplánujem prácu. Takže niekedy som v práci kratšie, inokedy dlhšie. Ale množstvo pridelenej práce za mesiac je rozvrhnuté tak, že v priemere netreba nadpracovávať. Len veľmi zriedka nastávajú situácie, keď áno.

        Odpovedať
  3. Preco je tam velka fluktuacia zamestnancov? Vysoke naroky?Tyka sa to aj linkbuilderov? Kolko ich tam pracuje u vas?

    Odpovedať
    • Osobně to tipuji na ty platové podmínky.

      Odpovedať
    • Áno, týka sa to aj linkbuilderov, v tíme ich máme cca 14. Tie dôvody bývajú rôzne. Niekoho časom zaujme viac iné odvetvie online marketingu a buď zmení pôsobisko v rámci firmy alebo odíde úplne inam. Niekomu prestane vyhovovať agentúrny spôsob práce a ide pracovať napr. in-house. A ako sú mnohí aktívni (či už online alebo na konferenciách), tak im prichádzajú pracovné ponuky, z ktorých môžu byť niektoré veľmi lákavé.

      Odpovedať
  4. Pěkný popis, líbí se mi, že jsi zmínil i negativa. Nebýt zhýčkaný životem na volné noze a nemít odpor k open space, kde bych neudělal vůbec nic, možná bych to i zkusil. :)

    Odpovedať
    • Nechápu, jak může někdo s hod. sazbou 1100 Kč vůbec o tom uvažovat? Za tyhle peníze musíš být úpná špička v SEO.

      Za tuhle hodinovku makaj agentury. H1.cz tedy asi ne, ale menší většinou ano.

      Odpovedať

Napísať odpoveď pre Martin Kolčaba Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.