Čo vám prinesie školenie SEOUX

Koncom minulého roku som bol pozrieť na školení SEOUX, ktoré vedú Pavel UngrHonza Kvasnička. Prečo spájať zrovna SEO a UX? Má také školenie vôbec zmysel? Určite má. Obe disciplíny sa navzájom dopĺňajú a nemožno ich robiť separátne. Zásahom do SEO často ovplyvníte UX a naopak. Pozrime sa, akým spôsobom sa chalani so školením popasovali.

Dá sa ovládnuť obe disciplíny za jediný deň?

Nedá. To ani nebolo cieľom. Myslím, že nejaké základy z oboch disciplín, by mal mať každý účastník. Ak si myslíte, že SEO = triky ako prelstiť vyhľadávače a UX = zhotovenie wireframov, toto školenie nie je pre vás. Školitelia rozprávajú o vzájomnom prepojení SEO s UX a ich využití v praxi. Ak sa v nejakej téme nevyznáte, nevadí. Ku každej z nich dostanete prehľad zdrojov. Celkovo je ich takmer 100. Viaceré z nich zaujali aj mňa.

Prvý dojem

Perfektný. Musím uznať, že organizačne to bolo najlepšie zvládnuté školenie, na ktorom som doteraz bol (a to som ich navštívil kopec). Zraz v pražskom Hube bol o 8:45, i keď samotné školenie začínalo o 15 minút neskôr. Tým pádom dostali akademickú štvrťhodinku aj oneskorenci a neboli sme rušení ich nadmerným prílevom po začatí. I keď nejaká výnimka sa aj tak našla.

Do občerstvenia sa väčšinou nepúšťam, no v tomto prípade som neodolal. Vyzeralo to fakt dobre. Mali tam fajnové koláče, neskôr aj obložené žemle s rukolou a mozzarellou.

Mínusom bol trochu vyblednutý projektor. Niektorých by mohlo zaskočiť aj to, že sme medzi podkladmi nedostali slajdy (tlačené ani elektronicky). No úplne to vynahradili iné podklady. O nich viac píšem nižšie.

Školenie bolo rozdelené do 4 hlavných častí:

1. Príprava webu

Táto časť detailne rozoberá článok Honzu Kvasničky, „Jak navrhnout úspěšný web krok za krokem“. Popisuje všetky dôležité aspekty prípravy webu. Od voľby cieľov, cez analýzu konkurencie až po potrebu merania a vyhodnocovania dát.

Blok je hlavne teoretický, no dostali sme k nemu aj ukážku spracovania predimplementačnej analýzy. Tá poslúži ako podklad k vlastnej práci. Získané znalosti si tak môžete vyskúšať v praxi.

2. Analýza kľúčových slov

Tu ide teória bokom a Pavel nám dal poriadne zabrať. Ukazuje konkrétne spôsoby, ako pri analýze kľúčových slov postupuje. Základné postupy vysvetlil tak, že im myslím bez problémov porozumejú aj začiatočníci. No na konci sme sa už dostávali do takých detailov a technikálií, že aj ja som sa trochu strácal. Na školení sme boli asi 4 SEO konzultanti, Pavel nám chcel zrejme urobiť radosť :).

3. Návrh webu v praxi

Pre mňa najprínosnejšia časť. Honza nám ukazoval weby účastníkov školenia, na ktorých sme hľadali nedostatky v použiteľnosti. Potom rozprával o svojich skúsenostiach nielen s návrhom wireframov. Vravel aké úskalia to prináša a na čo si máme dávať pozor. Blok zavŕšil odporúčaním rôznych analytických nástrojov a aplikácií, ktoré uľahčia návrh webu.

4. Technické SEO

Dozviete sa všetko podstatné o presmerovaniach, duplicitách a ďalších nástrahách technického SEO. Vrátane odporúčaní, ako vzniknuté problémy riešiť.

Na záver nám páni predstavili rôzne SEO a UX tipy. Potom sme sa odobrali do neďalekého podniku, kde sme ďalej diskutovali. Tým, ktorí mali záujem, sa školitelia venovali aj individuálne.

Ísť alebo neísť na školenie?

Ak sa v SEO a UX aspoň trochu orientujete, určite tam choďte. Pomer výkon/cena je vysoký. Už len samotné podklady majú väčšiu hodnotu než cena školenia. Úplne najviac si zo školenia odnesú tí, čo majú na starosti e-shop, keďže mnohé príklady sa ich týkajú. No napr. ja pracujem na e-shopoch minoritne a nemám dojem, že by som bol o niečo ukrátený.

Kedy a kde sa konajú ďalšie školenia SEOUX?

  • 30.5.2016 – Bratislava
  • 31.5.2016 – Bratislava
  • 2.6.2016 – Žilina
  • 3.6.2016 – Nitra

Podrobnosti o miestach konania nájdete na webe.

Ďalšie recenzie školenia:

S Pavlom Ungrom som do roku 2013 spolupracoval vo firme H1.cz. Na školenie som dostal pozvánku.

7 rokov skúseností do vášho e-mailu

Viem, čo obnáša SEO pre e-shop, aj spravodajstvo s miliónovou návštevnosťou. Prihláste sa do newslettra v angličtine, kde posielam články, ktoré publikujeme s tímom na blogu SEO nástroja Spotibo.

Posielam stručné informácie o nových článkoch a novinkách. Žiadny spam. Odber môžete kedykoľvek zrušiť.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ako môžete pomôcť Google? – 7 dní v SEO – 5. časť | Marketio.sk - […] UX dizajnér Jan Kvasnička spolu so SEO konzultantom Pavlom Ungrom vyrážajú na Slovensko, aby poučili ľudí zo Žiliny, Nitry…
  2. Jedeme pomáhat webům na Slovensko - SEOUXsk « Pavel Ungr, SEO konzultant - […] Janko Januška – Čo vám prinesie školenie SEOUX […]

Napísať nový komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.